tisdag 30 april 2013

Konfirmationstårta

Vit med bibel & blommor.
Med en blomkant längst ner.

Choklad tårtbotten som innehöll päronmousse & After Eight ganache.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

En konfirmationstårta & jag fick helt fria händer.  Jag tänker på min egen konfirmation & fick synen av våra konfirmationskort framför mig med ens namn på (undrar om man har det även idag...tror det knappast).  Så enkel i vit med en vit bibel med silverkors & lila blommor blev min tolkning.  När tårtan hämtades blev mamman glatt överaskad då hon hade lila servetter som kom att passa perfekt. 

På kvällen kom ett sms med tack för fin & mäktig tårta.  

1 kommentar:

  1. Vilka fina tårtor du gör!

    Hälsningar Anna
    www.iannasskafferi.se

    SvaraRadera