tisdag 23 april 2013

Bärjarn-tårta

 En 3-åring fyller år.
 Stjärnor i 3 olika storlekar.
Bärjarn i egen hög person.

Ljus tårtbotten som innehöll hallonmousse & björnbärsmousse.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp, dekorationskulor & smörkräm.

Jag fick en förfrågan om en tårta till en 3-årig kille som älskar Blixten McQueen & Bärjarn.  Det var en ganska liten tårta så jag tyckte att det räckte med en av de två figurerna.  Jag blandade till en mörk brun färg som jag tyckte var passande - men dagen efter var den inte alls som den var kvällen innan, men jag behöll den i den lite gråare varianten eftersom att den ändå blivit ok i utförandet.

Jag fick ett väldigt fint sms när tårtan smaskats upp & barnen på kalaset var jättenöjda.  Så himla kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar