tisdag 9 april 2013

Doptårta till Sixten

 Sixtens doptårta.
 Sett från ovan.
 2 busiga nallar.
Choklad tårtbotten som innehöll hallonmousse & Tobleroneganache.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp & mp.

Sixten & hans mamma & pappa var på dop hos några vänner för några veckor sen där hon fick se & smaka en av mina tårtor.  Nu när det var dax för Sixten att döpas ville de gärna att jag skulle göra doptårtan.
Våningstårta i ljusblått med klossar & nallar var önskemålet.
Det var en tårta för 40 personer så det var en tung tårta som blev hämtad av Sixtens pappa.
När han kommit hem emd den så fick jag ett jättegulligt sms av Sixtens mamma:

"Hej Linda!  Vill bara säga att tårtan du gjort till Sixten är helt FANTASTISK!!!:) Började nästan gråta när jag såg den.  Tack snälla du!!"

Och jag blev så glad & fällde nästan en tår själv.  Jag var uppe nästan hela natten för att fixa 3 tårtor natten till lördagen & var naturligtvis som ett spöke dagen efter.  Men det är ju såååå kul & när jag sen får så fint betyg så är det verkligen värt det.  ;O)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar