tisdag 23 april 2013

Kanintårta

 En liten butti kanin.
Ljus tårtbotten som innehöll jordgubb/rabarber mousse & Ahlgrens bilarfluff.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp. Dekorerad med sp, mp, dekorationskulor & smörkräm.

Alicia som fyllde år i förra veckan & fick denna tårtan då skulle ha ett kalas till & önskemålet var en kanin, uggla eller elefant.
Jag provade först att göra en kanin, men min äldsta dotter tyckte den såg ut som en känguru (och det var nästan snällt sagt, tyckte jag.  ;O) Så den fick min lilla tjej mumsa i sig istället - hon var nöjd.
Sen provade jag att göra en elefant, men det var ännu sorgligare.  Så sen tog jag en paus & kollade på Let's Dance med resten av familjen & sen fick jag till denna lilla kaninen som jag tyckte blev hur söt som helst.

Jag fick ett fint sms  av familjen som var jättenöjda & verkligen gillade smakkombinationen som jag rekomenderat till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar