söndag 27 februari 2011

Guldpaket

En gammal kompis ville ha en pakettårta i vitt med guldband som en överraskning till hennes man.


Chokladtårtbotten som innehåller bananmousse & Marabou mjölkchokladganache. Täckt med sp. Dekorerad med sp & gp & smörkräm.
Efter en helg med lite sömn & mycket tårtdekorerande var det dax att avsluta med en liten söt tårta för 8 personer. Jag använde mig av 2 olika guldfärger & måste säga att pulvret gav bäst resultat. 1 h innan den skulle bli hämtad svek 2 av mina rosetter mig & jag fick lite halvt panik, men lyckades få 2 nya halvtorra så jag kunde placera dem. Smörkrämen syntes, men jag lyckades färga den i guld oxå & då blev det mycket finare att se på. Man kan ju fortfarande se den, men blir mindre stökigt för synen. :O)
Boel blev nöjd & har fått veta att den smakade gott.

1 kommentar:

  1. Såååå fin tårta. Himla härlig färg på rosetten..Du fick till den perfekt..

    Tack Linda.. Jag har faktistk hitta en ny form som jag älskar. Den är tjockare och tyngre än de formar jag haft innan vilket leder värmen bättre. Jag älskar dem. Jag har köpt dem i en butik i Kungsbacka men till min stora glädje så har Lyckas med mat tagit in liknande. Du hittar liknande här http://www.lyckasmedmat.se/product_info.php?products_id=1657

    SvaraRadera