söndag 1 maj 2011

Doptårta till Baltzar

Doptårta till Baltzar Sven
En nalle på klossarna.
Nallen på toppen.
Lite små hjärtan.
Tygklossar med bokstäver.

Choklad tårtbotten som innehöll hallonmousse & dumleganache. Spacklad med italiensk smörkräm. Täckt med sp. Dekorerad med sp, gp & marsipan.

En gammal kollega till mig har haft dop för sin lille son idag & jag fick äran att göra doptårtan. Det fanns önskemål om nallar, klossar, hjärtan & babyblå färg.
Till skillnad från den förra tårtan jag gjorde där allt gick fel under bakningen var det precis tvärtom här. Allt funkade & sockerpastan som var Ballina's är underbar att arbeta med. Tygklossarna blev jättebra & ser mjuka & äkta ut. Jag är såååååå nöjd med denna tårtan.

5 kommentarer:

  1. Malin Jörgensen8 maj 2011 kl. 22:12

    Jag håller med dig Linda. Detta är ett av dina finaste verk :) Snyggt jobbat. Väldigt proffsigt gjort.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Malin. Tack för en trevlig måndags em. ;O) Kram

    SvaraRadera
  3. jättefina bakelser och tårtor.
    jag undrar vart du har köpt formen till nallen på din dop-tårta?
    har länge velat göra en liknánde nalle till en dop tårta, men vet inte vart jag kan hitta formen till den.
    Med vänlig hälsning / alexandra

    SvaraRadera