söndag 9 januari 2011

Pakettårta



Choklad tårtbotten som innehåller hallonmousse & nutellamousse. Spacklad med grädde & täckt med sp. Dekorerad med sp & gumpaste.

En kompis pappa fyllde oxå år igår & hon ville beställa en tårta till honom. Vuxen & med några goda smaker var önskemålet. Tänkte att då ska jag äntligen prova på en "pakettårta". Var inne på en massa bloggar för att lära mig hur jag skulle göra. Det var kul & jag tycker att den blev ok. Lite för mycket smörkräm uppe vid rosetten, men det får bli bättre nästa gång. För jag kommer helt klart att göra fler av denna sorten. Min kompis hörde av sig idag per sms med följande meddelande: "Tack Linda för en helt underbart god tårta, det märkliga är att den tom var godare än snygg, svårt att tro med det konstverket kram från hjortarna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar