söndag 2 januari 2011

Meja's Hello Kitty snötårta.






Chokladtårtbotten som innehåller halonmousse & tobleronefluff. Spacklad med grädde & täckt & dekorerad med sp, lite marsipan & marängsmörkräm.

Min yngsta systerdotter, Meja, har fyllt 3 år. Vi skulle ha firat henne innan julafton, men då blev hela hennes familj kräksjuka så vi fick skjuta upp det till idag. Tårtan var redan bakad & fylld för 2 veckor sedan så den fick åka in i frysen när kalaset blev inställt förra gången. Men igår togs den ut och tinades sakta upp i kylen och sen kunde jag gå igång med dekorationen. Avslutade den idag på morgonen. Meja ville ha en Hello Kitty-tårta och jag ville prova på något nytt så det blev modellering av HK & en pulkabacke med snö & snöflingor (jag älskar mina snöflingor) & en del snöbollar. Meja blev supernöjd, men smakade inte ens en liten bit av tårtan. Men smaken var supergod & min syster tände 3 tomtebloss i tårtan & det såg ut som facklor. Jag blev nöjd med resultatet.

2 kommentarer:

  1. Vilken fräck tårta.. Snyggt med Meja "skylten" fram på tårtan och himla söt hello kitty,

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag e själv väldigt nöjd med denna. Tyckte den blev så himla flickig o söt.//Linda

    SvaraRadera