lördag 15 januari 2011

Blixten McQueen

Tänk att jag har haft över 1000 personer som tittat på min blog. Det gör mig glad att det är några där ute som tycker det är kul att kolla vad jag åstadkommit.
Idag ska Charlie ha 5-års kalas för sina kompisar och då har hans mamma bett mig att göra en Blixten McQueen-tårta.





Chokladtårtbotten som innehåller hallonmousse & tobleroneganache. Spacklad med grädde & täckt med sp. Dekorerad med sp, marsipan & smörkräm.

Bilar är inte lätta att göra, men när väl all dekoration hade satts fast så tycker jag att det faktiskt liknar Blixten McQueen. (Man får inte vara för fixerad av allt som normalt är på honom för det fanns inte plats här).
Hoppas att kalaset blir lyckat & att tårtan smakar. Grattis på födelsedagen, Charlie!

2 kommentarer:

  1. Den var fantastisk och Blixten var helt perfekt! Tom hans sneda leende!
    Du är bäst!!!
    Pok Jenny o Mattias

    SvaraRadera