onsdag 3 november 2010

Katt på ett garnnystan






Tårtan innehåller ljus tårtbotten, jordgubbsmousse & chokladganache gjord av Marabou's vita choklad med vaniljsmak. Spacklad med grädde & täckt & dekorerad med sp.

Mathilde fyller 2 år idag & hennes mamma beställde en tårta där deras enögda katt Preben gärna fick vara med. Jag kollade runt lite på nätet och föll för att göra ett garnnystan där Preben lekte. Trodde att jag skulle kunna använda mina döttrars Playdoh-verktyg, men sockerpastan var alldeles för hård. Så det var bara att rulla allt garn själv. ;O) Vissa garnbitar kunde jag ju gjort snyggare, men Preben blev söt & tårtan lyftes upp färgmässigt med stjärnorna med Mathildes namn på. Madde, Amelie & MAthilde var o hämtade den idag och verkade nöjda. Spännande att höra hur den smakade oxå.

1 kommentar:

  1. så fin, du är superduktig. kramisar ps jag älskar katter <3

    SvaraRadera