lördag 27 november 2010

Harry Potter-tårta till Zander 3 år




Tårtan är gjord av ljus tårtbotten och innehåller bananmousse & nutellaganache. Den är spacklad med grädde & täckt & dekorerad med sp.

Min kollegas son Zander fyller 3 år idag och han har 2 favoriter - Pippi & Harry Potter. Så önskan var en liten tårta med en av dessa som tema. Jag har kollat runt en hel del på nätet och tyckte det var roligt att testa Harry Potter tema. Jag har aldrig sett någon av filmerna så det var lite av en chansning. En trollhatt, Harry's glasögon, kvast eller trollspö (helt efter betraktarens öga) & en flaska med trolldryck blev resultatet. Fixade med gulddetaljer och tycker att tårtan blev väldigt söt. Tyvärr så gick mitt första A sönder när jag skulle sätta fast det så det kladdade lite med den bruna färgen... Ska snart överlämna den och hoppas att Kati & Zander gillar den. Innehållet var fantastiskt gott kan jag intyga efter att ha tjuvsmakat när jag blandade ihop det. ;0) Grattis Zander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar