lördag 13 november 2010

Golftårta till min pappa





Tårtan innehåller ljusa tårtbottnar. Undre tårtan innehåller den goda blåbärsmoussen & Marabou vitchoklad med vaniljsmakganache. Övre tårtan innehåller Arlas's nya grädde med jordgubbssmak. Bägge är spacklade med grädde. Täckta med sp & dekorerade med sp & lite marsipan + smörkräm & digestivekex.

Min pappa fyllde år igår & idag e det kalas. Han har endast önskat sig en tårta av mig o min familj så pressen var hård. Han är golfoman & det var liksom gjutet att det skulle bli golftema. Pappafiguren är den första "gubben" jag gör och jag tycker den blev bra, även om den absolut inte liknar min pappa. Lite Karl-Alfred-armar fick han, men det går nog. Jag hoppas att han blir glad för den, för jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag fick med lite av varje på en golfbana & en bruten kubba & en leende far. Grattis pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar