måndag 10 maj 2010

Kotårta




Chokladsockerbotten, jordgubbsmousse, daimganache & täckt o dekorerad med sugarpaste.

Min kompis Cilla har fyllt år o jag ville så gärna göra en ko-tårta till henne eftersom hon älskar kor. Jag hittade en helt underbar tårta inne på lindarunn.blogg.se & valde att göra min version av den. Det ligger mycket tid & kärlek i tårtan som blev gjord mitt i natten för att den skulle hinnas med. Jag blev själv väldigt nöjd med resultatet (min 3:e tårta än så länge) & Cilla blev så glad så att det kom tårar. God var den oxå.

4 kommentarer:

  1. Hihi, den är ju helt underbart söt!

    SvaraRadera
  2. Tack. Den var så himla kul att göra.

    SvaraRadera
  3. :) jag hajjade till lite när jag såg den och tänkte men guuud det är ju min tårta.

    Jag bloggar dock inte på bloggspot utan på blogg.se ;)

    Ser att du precis som jag gjorde 6 spenar på kossan, hahaha kossor har ju bara 4 spenar :) men är man en stadstjej har man väl inte så stor koll på sånt? Hahaha.

    Mvh Linda Runn

    SvaraRadera
  4. Ja, det var i början o jag älskar din kotårta & försökte göra en likadan. Spenarna har jag inte haft en tanke på. ha ha ha
    Ska ändra din adress med det bums. ;O)

    SvaraRadera