söndag 25 april 2010

Ännu en Hello Kitty-tårta

Innehåller ljus tårtbotten, jordgubbsmousse, glasskräm, spacklad med grädde och täckt med sugarpaste.

Min systerdotter beställde en Hello Kitty-tårta till sitt barnkalas igår kväll när de var på kalas hos oss. Min syster fick köra o köpa tårtbottnar o en citron o sen hade jag resten av ingredienserna. Förberedde jordgubbsmoussen på kvällen o hade över glasskräm från kvällens tårta. Gjorde i ordning dekorationerna på kvällen efter gästerna åkt och sen skulle jag bara sätta ihop allt på morgonen. Allt gick bra tills jg skulle täcka tårtan med sugarpaste. Jag hade inte tillräckligt. Jag fick lappa ihop sidorna och fick inte alls till det så snyggt som jag ville. men eftersom att tiden inte räckte till fick jag åka dit och lämna den och de var helnöjda i alla fall. Barnen på kalaset hade inte riktigt tid att äta den så jag hade inte behövt ha sån ångest över att den inte var perfekt. Min systerdotter Fanny tyckte den var fin o det var väl det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar