söndag 25 april 2010

Min passion

Jag har alltid älskat att baka. Min mamma brukar skratta o påminna mig om hur det var när jag bakade hemma när jag var liten och ibland glömde bakpulver o sockerkakan blev platt som en pannkaka. Men det gjorde inte så mycket, då kunde jag bara göra en ny. Visst e det gott att smaka o äta det man bakat, men det e framförallt väldigt kul att baka. Ibland har jag haft tanken om att göra något som ska se fantastiskt ut, men inte haft tid eller tålamod o då har kanske inte utseendet spelat den stora rollen. Jag bakar mycket i perioder och då kan det bli hur mycket som helst. På senaste tiden har jag läst mycket bloggar om speciellt tårtbak och det har varit väldigt inspirerande och nu har jag gett mig fanken på att försöka bli en duktig tårtbagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar