torsdag 27 maj 2010

Break-a-leg


Ljus tårtbotten, päronmousse, Marabou polkachokladganache, spacklad med grädde och täckt med hemmagjord sugarpaste.

Min första beställning.
Jag fick min första beställning i veckan. Min syster och några kompisar till henne ska på besök till en gammal kursare som brutet benet. Jag kollade runt lite på nätet och fick lite idéer till denna tårtan. Gjorde egen sugarpaste i starten av veckan, men den blev inte alls lika bra som Ballina's. Sprack väldigt lätt och var svår att jobba med. Någon som har något tips på hur man ska göra sugarpaste som funkar bra?
Tårna var svåra att få till, men e nöjd med hur resultatet blev när man ser den färdig. Tyvärr har jag inte köpt några pennor ännu så jag fick använda en pensel till texten, vilket blev lite kladdigt. Hoppas att den smakar bra och att det inte blir för mycker sugarpaste. Lindningen av gipset kunde varit mer trovärdigt, men som sagt var så sprack sugarpasten och jag fick se till att det blev så bra som möjligt. E nöjd med tårtan, men önskar att jag haft Bellina's sugarpaste hemma. Hoppas att den muntrar upp Angela's dag imorgon.