torsdag 4 juli 2013

Nalle Puh till Liv

 Nalle Puh med sin "honningsburk"
Ljus tårtbotten med laktosfri jordgubb& rabarbermousse & Ahlgrens bilarfluff.  Spacklad med laktosfri grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & smörkräm.

Liv har fyllt 2 år & hennes pappa, som är gammal kollega till min man, ville att jag skulle göra en tårta med Nalle Puh till henne.  Jag använde mig av en sockerpasta från Panduro Hobby som jag färgade.  Den var lätt att jobba med & var lätt att täcka tårtan med.  Jag brukar alltid göra tårtorna på kvällen innan de ska hämtas & sen får de stå i kylen över natten.  När jag kollar på den morgonen efter ser jag att sockerpastan dragit ihop sig & att det ser ut som den är helt full med veck.  Jag fick panik, men insåg att jag inte skulle kunna rätta till det.  Jag skämdes & ursäktade mig, men det kändes inte alls bra.

När jag senare var inne på Panduro Hobby & handlade så sa de att jag skulle spackla med smörkräm eller olja in sockerpastan innan jag la den på grädden för att förhindra detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar