fredag 5 juli 2013

Sjung om studenten Danni's lyckliga dar...

 En studenttårta i de svenska färgerna.
Ljus tårtbotten som innehöll jordgubb/rabarbermousse & Ahlgrens bilar fluff.  Spacklad med italiensk marängsmörkräm.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.
 En studentmössa med namn & klass & Sveriges färger.
Choklad tårtbotten som innehöll Nutellaganache & Marabou gräddnougat ganache.  Spacklad med italiensk marängsmörkräm.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

Sen hände något som inte fick hända...  Danni spelar handboll & har gjort i många år.  Hans mamma ville att jag skulle göra den ena tårtan med handbollstema.  Jag har varit inställd på detta i flera veckor.  När jag sen gör tårtan så gör jag nedan:
En basketboll i ett nät.  Jag var så nöjd när jag gick & la mig. När jag sen visar den för min familj på morgonen säger jag att de ska få se handbollstårtan & visar denna & min man säger: ha ha du skojar väl för du menar väl baskettårta.  Jag fick lite smått panik & fick som tur var av all sockerpasta & kunde sen åka till mitt jobb  & jobba några timmar & sen flexade jag & åkte hem & lyckades få ihop en handbollstårta: 

Choklad tårtbotten som innehöll Nutellaganache & Marabou gräddnougat ganache.  Spacklad med italiensk marängsmörkräm.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

Det var väldigt skönt när tårtorna hämtades & jag kunde pusta ut efter misstaget som jag lyckades rädda.

Grattis till studenten Danni.

1 kommentar:

  1. Hej! Vilka vackra tårtor! Vad använder du för penna när du skrev Danni på studentmössan?

    SvaraRadera