onsdag 5 juni 2013

Bryllupskage til svigerfar & Lisbeth

 Gemensamt intresse
 Bruden med brudbukett & brudgummen som har koll på paddeln
Svärfars berömda skjortuppknäppning
 Ett glatt bröllopspar tas glatt emot utanför rådhuset av vänner & familj
Mina söta tjejer var brudnäbbar

Ljus tårtbotten som innehöll hallonmousse & lemoncurdmousse.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp, smörkräm & dekorationskulor.

Min svärfar & hans sambo gifte sig förra helgen.  Vi åkte i god tid för att vara på plats med brudnäbbarna.  Men vilken tid det tog pga vägarbete & så blev jag stoppad av polisen...jag hade verkligen tur som bara blev tillrättavisad efter att ha kört på tok för fort & med 4 minuter kvar till vigseln stod vi redo.  Brudens familj kom när vigseln var över pga samma vägarbeten...  Men champagnen öppnades & vi firade glatt.  Först utanför rådhuset & sen tog vi oss hem till deras väninna som de höll festen hos.  Strålande solsken, god mat & gott sällskap.
Jag gjorde bröllopstårtan som fick gå i deras gemensamma intresses tecken.  
Bruden grät när den togs fram & sen försvann den i ett nafs.  
Mycket frisk smak & väldigt uppskattad.
LÄNGE LEVE KÄRLEKEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar