fredag 8 mars 2013

Pippi & Spiderman

 "Här kommer Pippi Långstrump"
Spindelmannen klättrar eller hänger på väggen.

Glutenfri ljus tårtbotten som innehöll hallonmousse & björnbärsmousse.  Spacklad med grädde. Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & vit choklad.

Jag fick en förfrågan om jag kunde göra en tårta ganska sent, men jag tyckte att det lät så kul så jag tog på mig det.  Syskonen Lucas & Alice har fyllt år & de ville gärna ha en halv tårta var till dem med Alice's favorit Pippi Långstrump & Lucas favorit Spindelmannen. 
Väldigt kul att göra.  Spiderman ser ut som om han kämpar för att hålla sig fast på väggen.  ha ha
Ett spindelnät i vit choklad fick bli som en delning på tårtan.

Hoppas att den smakade smaskens.

2 kommentarer:

  1. Kan du göra en pippi långstrump tårta i 2d , med en bild på pippi?

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Ja,det kan jag absolut göra. Skicka mig ett mail så kollar vi datum & önskemål.
    Linda

    SvaraRadera