tisdag 27 november 2012

Star Wars tårta & glutenfri bakelse

Darth Vader & lasersvärd. 
 Oscar hette födelsedagsbarnet.
Ett rymdskepp.

Ljus tårtbotten som innehöll jordgubbsmousse & björnbärsmousse.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

Min äldsta flickas klasskamrat, Oscar, har fyllt 7 år & han är helt tokig i allt som har med Star Wars att göra.  Så hans mamma & pappa undrade om jag ville göra en tårta till honom med tema Star Wars & gärna Darth Vader.
Sagt & gjort så blev det ett rymdskepp med Darth Vadermask & lasersvärd på toppen.  Man skulle inte kunna tro det men Darth Vadermasken tog väldigt lång tid att göra & gjordes om gång på gång.  Fick höra att Oscar blivit mycket glad & att tårtan var väldigt frisk & god i smaken.

Oscars mormor är gluten allergiker men skulle naturligtvis inte bli utan något gott för det så jag gjorde en bakelse till henne.

Glutenfri botten som innehöll jordgubbsmousse.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp & dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

Jag testade ett nytt recept på muffinsrecept som var glutenfritt.  De tidigare tårtbottnarna jag testat har blivit väldigt kompakta & "stubbiga", men denna botten blev jättebra.  Fluffig & väldigt god.  Så jag ska lägga in receptet så att Ni som vill kan prova det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar