tisdag 27 november 2012

Doptårta till Cassandra

En liten goding under en myspysfilt. 
 Namn & dopdatum
Quiltade kanter med blommor.

Chokladbotten som innehöll hallonmousse & Tobleroneganache.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & dekorationskulor.

Min gamla gymnasiekompis har fått sin andra flicka & skulle hålla dop för henne.  Hon undrade om jag ville göra doptårtan.  Jag fick helt fria händer.  Jag fick lirkat ur vilka smaker som passa av henne, men sen fick kreativiteten spira på egen hand.
Jag gillar fina & snuttiga doptårtor så det fick det bli.  Jag valde att inte göra babyrosa utan en blandning av ljuslila & gammeldagsrosa.En liten bebbe på toppen som snusade sött med namn & dopdatum.
Quiltade kanterna (som tyvärr inte syns så bra på bilden) & blommor som gjorde det sött.
Fick ett jättefint sms dagen där det stod att gästerna hade sagt att det var den godaste tårta de någonsin ätit.  Snacka om att jag blev glad.

6 kommentarer:

  1. Den var både otroligt vacker och god. När min bror såg den tyckte han det var synd och äta upp tårtan. Du är jätteduktig både med smakerna och med utformningen. Det var roligt när alla frågar var har du köpt den och man kan säga att den är speciellt gjort för min dotter. Tack än en gång.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad glad jag blir, Ann-Britt. Det var så kul att få göra den till Cassandras dopdag. Jättekul att se dig. Väldigt fina flickor du har. Stor KRAM & tack för de fina orden.

    SvaraRadera
  3. Jättefin. Gillar färgen du gjort den i!

    Hälsning Anna
    www.iannasskafferi.se

    SvaraRadera
  4. Hej Anna,
    Tack. Ja, visst blev färgen fin. Blev väldigt nöjd med den.//Linda

    SvaraRadera