måndag 12 november 2012

Delfintårta


 Havet är djupt!
 Lycka är att få en puss av en delfin.
Choklad tårtbotten som innehöll hallonmousse & daimganache.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp, smörkräm & krossade havrekex.


Min äldsta dotters kompis, Maya, har fyllt 7 år.  Hon ville gärna ha en tårta till familjekalaset.  Det fick gärna vara med delfiner eftersom att när Maya & hennes föräldrar var i Dubai när Maya fyllde år så badade de med delfiner.  Jag fick se en bild på Maya's mormors mobil där Maya pussade en av delfinerna - & tänkte direkt att det måste ju vara på tårtan.
Tårtan var jättekul att göra.  Min man kritiserade min första delfinstjärt så den fick jag jobba lite extra med.
Mayas mamma hörde av sig efter hon sett tårtan & sa att det var den finaste tårta hon någonsin sett - det slutade med att vi satt med tårar i ögonen bägge två.  Jag blev så smickrad & glad.
Hoppas att den samkade gott oxå.  GRATTIS igen Maya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar