söndag 10 oktober 2010

Hösttårta till Brita






Tårtan innehåller ljus tårtbotten, Marabou Passion & Chili chokladganache & 50% mörk chokladganache. Spacklad med grädde. Sidorna är spritsad med korgmönster (Wilton's Tyll 47)av Buttercream Icefrosting. Ovansidan är täckt med löv i sp.

Cilla's mamma, Brita fyller år idag och Cilla ville överraska henne med en hösttårta. Gärna med en tax på. Jag har grubblat & undrat vad jag skulle hitta på. Så kom jag på denna idéen. Väldigt kul att göra. E nöjd med resultatet, men ser oxå att jag måste öva på att spritsa snyggare. Torsten (taxen) kunde ha varit lite större så att det såg mer proportionerligt ut, men Cilla verkade nöjd med utseendet så nu väntar jag bara på utlåtande om smaken oxå. Nu vill jag spritsa mer och lära mig mer om det.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Jag undrar om du kan hjälpa mig med en tårta relaterad fråga!?

    Jag skulle vilja baka en tårta och använda 'buttercream' icing men jag har alldrig gjort det innan.

    Jag undrar bara om buttercream icing smälter snabbt? Jag skulle vilja baka tårtan ett par dagar innan festen och sedan lägga den i kylskåpet.

    Vet du om det går att göra så?

    Väldigt tacksam att få tips osv.

    Mvh,
    Lydia

    SvaraRadera