fredag 8 oktober 2010

Hello Kitty tårta igen.



Innehåller ljus tårtbotten, jordgubssmousse & glasscreme. Spacklad med grädde och täckt o dekorerad med sp.

Anatildes kompis Nora fyller 5 år imorgon och hennes mamma beställde en Hello Kitty tårta. Nora hade önskat en liknande tårta som jag tidigare gjort till Liv. Jag tog samma ansikte, men färgade konturerna med svart. Sen ville jag göra den lite mer effektfull så jag gjorde lite färgstarka blommor ovanpå oxå. Gjorde en kant nedtill med blommor & en extra kant runt toppen. Den blev fin. Cilla, Nora's mamma, verkade nöjd när hon kom o hämtade den nu ikväll (runt 23-tiden) och jag ser fram emot att få höra vad morgondagens födelsedagsgris tycker om den både smakmässigt & utseendemøssigt.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta! Jag undrar hur du fått till den fina färgen?

    SvaraRadera
  2. Tack Emma. Det är så länge sedan jag gjorde denna tårtan, men jag har använt mig av en rosa pastafärg.//Linda

    SvaraRadera