söndag 1 april 2012

Doptårtor till Saga

 Saga's doptårta
Choklad tårtbottnar som innehöll hallonmousse & tobleroneganache.  Spacklade med grädde.  Täckta med sp.  Dekorerade med sp & dekorationskulor.

För ett tag sen blev jag kontaktad av en gammal gymnasiekompis som fått sitt tredje barn som gärna ville att jag skulle göra doptårtor till henne.  Tårtorna skulle gå i mörk cerisefärg.  Ett hjärta med namn & datum & lite blommor & fötter på.  Jag var lite orolig för att färgen inte skulle bli som önskat.  Jag fick en bild skickad på en servett, men färgen var inte helt överensstämmande.  Tårtorna blev hämtade av svärmor tidigt imorse & jag hade inte hunnit fotografera tårtorna ännu, därför de dåliga bilderna som togs i en hast.
Fick ett sms & senare en kommentar på FB från Saga's mamma & tårtorna var precis så som hon föreställt sig.  Underbart när det blir precis så som det önskats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar