måndag 5 september 2011

You are my Sunshine

En tårta i svart & vitt!
Musik i form av noter till "You are my sunshine" & Kinder Bueno - favoritchokladen!
Blommor & prickar.
Grattis Emma!

Choklad tårtbotten som innehöll hallonmousse & daimganache, Spacklad emd grädde. Täckt med sp. Dekorerad med sp, marsipan, ätbar färgpenna & ett Kinder Buenochoklad.

Min kompis Emma fyller 30 år & hennes man ville att jag skulle göra en tårta till henne. Önskemålen var svart & vit, noter till "You are my sunshine" & gärna ett Buenochoklad.
Detta är den absolut svåraste tårtan jag har gjort. Jag hade inhandlat en tyll som skulle göra notrader, men det blev bara en klump när jag försökte spritsa det. Så den sidan fick jag rädda med blommor. Vilket jag tycker blev fint & gav den lite mer liv. Istället ritade jag notrader & noter för hand. Emma kunde se direkt att det var musik till hennes & Jespers låt. ;O) Jag satte fast ett riktigt Kinder Bueno på toppen eftersom att jag inte riktigt fick till det i sp & för att jag även vet hur mycket Emma gillar det så jag tyckte att hon skulle få njuta av det på riktigt.
Jag hoppas att Ni njuter av semestern & ett stort GRATTIS på 30 års-dagen, Emma!!!!

2 kommentarer:

  1. Så fin.. Snyggt med noterna och blommerna på sidan.. riktigt snyggt med prickarna upptill

    SvaraRadera
  2. Tack, den blev fin, tycker jag. ;0)

    SvaraRadera