torsdag 15 september 2011

En öltårta!

Fluffigt ölskum!
Ett ölglas!


Ljus tårtbotten som innehöll hallonmousse & dumleganache. Spacklad med jordgubbsgrädde. Täckt med sp. Toppen är dekorerad med marängsmörkräm. Handtaget är gjort av mp.

Min man fyllde år i veckan & vi firade honom redan förra helgen & då ville han att jag skulle göra en tårta till honom. Han önskade sig egentligen en explosionstårta eller med temat lycklig familjefar. Jag tyckte att jag ville prova något nytt & något som jag tycker passar honom. Han älskar öl & därför blev det ett ölglas. Tårtan var väldigt hög, men inte så hög så att det ser ut som ett ölglas, man kan nästan tro att det ska vara en kopp choklad...men han blev nöjd & glad & både han & gästerna & jag själv tyckte att den smakade underbart gott.


2 kommentarer: