tisdag 21 juni 2011

Doptårta till Julia.


Lilla Julia i ett hjärta på toppen.
Nalle & klossar på en rosa dröm.
Rosetter & blommor.
Ljusa tårtbottnar som innehöll hallonmousse & nutellakräm. Spacklade med grädde. Täckta med sp. Dekorerade med sp, gp, marsipan & dekorationskulor.

Min kusin Pär har fått sin andra dotter. I söndags var det dax att döpa henne till Julia Maja Isabel & jag fick äran att göra tårta dagen till ära. Den skulle vara rosa & flickig & gärna med klossar. Jag färgade till en härlig rosa dröm & valde att göra en rund topp för att den skulle bli lite annorlunda. Rosetter, kulor & blommor. En nalle & en liten bebis (som min faster trodde var en snigel...). Jag tycker det blev en väldigt söt tårta & Pär & Linda (de stolta föräldrarna) var väldigt nöjda. Och igen fick jag käka lite & den smakade smaskens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar