lördag 25 september 2010

Nuggz of New Zealand - kickoff


Nya Zealands flagga & karta i ett.

Ett par Nuggz inneskor eller boots är helt efter betraktarnas ögon. ;O)Tanken är att de står på en skolåda, men den blev inte vidare lyckad. Träning, träning...

En halv tårta som blev extra eftersom att tårtan ovan byggdes av den.

Min mammalediga chef har startat en sidobusiness och kommer att sälja Ugg-boots. I helgen är det kick-off för vänner och bekanta och då ville hon gärna att jag skulle göra två tårtor. Jag fick fria händer, men en önskan om att något Nya Zealand-inspirerat vore kul. Det tog tid och det var tur jag hade en ledig dag för jag var uppe i pricip halva natten, med sovpaus emellan. Då har jag ändå varit duktig och förberett i tid, men det är färgning och dekoreringen som tar otrolig tid för mig.+ att jag kan ha planerat vad jag ska göra, men när jag väl är i gång så kan det ta nya vändningar.
Resultatet blev 2, 5 tårta. Tårtorna innehöll ljusa bottnar, jordgubbsmousse (2 olika), tobleronemousse, spacklade med grädde & dekorerade med sp & gp.
Någon som vill köpa Nuggz - http://www.nuggz.co.nz/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar