torsdag 16 september 2010

"Lilla gubben"




Innehåller chokladbotten, hallonmousse, MarabouPassion chokladganache, spacklad med grädde, täckt o dekorerad med sp.

Min kollega, Martin, e väldigt intresserad av mitt tårtbakande och vi spenderar en hel del tid med att diskutera recept, dekorationer & kommande tårtor. Han har dock aldrig fått smaka. Så när han berättade att han skulle ner till en butik över helgen och stå och sälja så tänkte jag att eftersom att jag nu hade en hel del mousse & ganache över från den tidigare tårtan som gjordes samma dag, att jag kunde överraska honom med en liten bakelse så han i alla fall kunde få smaka på en. Eftersom att jag brukar kalla honom "Lilla Gubben" tyckte jag att det passade bra med en Lilla Gubben på den. Tyvärr gick Lilla Gubben i sönder när jag skulle lägga på honom, men eftersom att tiden blev knapp fick detbli som det blev. Martin blev väldigt överraskad och glad & tyckte att innehållet var gott. Blev dock lite mycket sockerpasta på en sådan liten bakelsebit. Innan hästen gick i sönder var jag väldigt nöjd med hur den blev för jag skar ut hästen på frihand och det brukar jag inte vara duktig på. Å det bästa betyget var ju att när jag visade den för mina flickor så sa de direkt "Åh, kolla det e Pippi's häst".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar