lördag 3 juli 2010

Sol & båt-tårta


Innehåller hemmagjord botten, jordgubb- & rabarbermousse, täckt & dekorerad med sp.

Idag hade vi besök av goda vänner från DK. Det var självklart värt en tårta. Jag gjorde en jordgubb- & rabarbermousse som blev fantastiskt god. Eftersom att tårtbottnen jag bakade blev ganska platt fanns det ara plats för en fyllning, men det gjorde inget för moussen var supergod. Eftersom att våra vänner nyligen blivit båtägare, tyckte Thomsen att jag kunde göra ett båtmotiv. Jag färgade sp i en väldigt vacker blå havsfärg som botten (tyvärr blev inte färgerna så klara som de var i verkligheten) sen gjorde jag en liten improviserad åt med dansk flagga o sen fick där komma en jättefjäril på flaggan eftersom att det kladdade lite, som inte gick att få bort. Tårtan var väldigt god och såg verkligen somrig och färggrann ut. Vilket då tyvärr inte blev likaa tydligt på bild.

1 kommentar:

  1. Hjälp!! Här har det hänt grejor sedan jag senast hälsade på. Du är sp DUKTIG, Linda!! Puss, & tack för all tårta - som godis för ögonen;).
    / Hellen

    SvaraRadera