onsdag 28 juli 2010

Hälsingetårta



Innehåller hembakade bottnar, hallonmousse & daimganache. Spacklad med grädde & täckt med sp & dekorerad med sp & gumpaste.

Igår hade vi finbesök av min moster, min mammas kusin & hans fru + mina föräldrar. Alla utom min pappa kommer från Hälsingland & jag ville därför bjuda dom på en riktig "Hälsingetårta". Jag färgade sockerpastan med "poppy" & "thrift" färg från Squire's Kitchen. (Som jag köper på Ultimate Cake i Malmö.) Det tog tid att få den riktigt Hälsingeröd som jag ville att den skulle vara & jag blandade och knådade ett bra tag. Sen dekorerade jag den med 2 Hälsingebockar. Jag var lite stressad, men i det stora hela blev jag nöjd, men lite hafsigt blev det med platsen för bockarna och blommorna på sidorna kunde jag ha lagt ner mer tid på, men, men... Smaken var jättegod & den blev uppskattad av gästerna.

Har fått tacka nej till både doptårtor & bröllopstårta nu pga. att jag inte varit hemma vid dessa tillfällen, men jag hoppas att det ska komma in lite uppdrag snart igen, för det är såååå kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar