tisdag 15 juni 2010

Sommartårtor till beställning 1




Så var det så äntligen dax att jag skulle göra, enligt mig, en stor beställning för 60 personer. Det är lärarna på min mammas arbete som ska fira avslutning imorgon & då blev jag tillfrågad att baka tårtorna. Jag blev smickrad och glad. Tur för dem att jag inte tar timlön - för visst har det tagit ett tag att förbereda och det tog några timmar ikväll oxå att fixa ihop det sista.
Tyvärr så är några av bilderna lite mörka. Får väl snart önska mig en ny kamera...

Tårtorna är hemmagjorda tårtbottnar, jordgubbsmousse & vitchokladfluff. De är täckta med sp & dekorerade med sp & gumpaste och färska jordgubbar & den ena tårtan har smörvaniljkräm som en gräskant runt om sig Det kommer mera alldeles strax...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar