måndag 24 september 2012

Scandinavian Cake Show 2012

Äntligen var det dax för mig att få komma till Tårtdekors tårtutställning.  Hela familjen fick en helg i Göteborg & jag & min minsta flicka, Amelia, åkte till Kungälv för att kolla in tårtor, få inspiration & shoppa loss lite.
 En förväntansfull Amelia.
Vinnaren av Motivtårtor - Min sockersöta värld.
 
 Amelias röst gick till Willy Wonkas Chokladfabrik.
 Min röst gikc till den här underbara kreationen.
 Amelia is in cakeheaven!
 Bröllopstårtor - Vintermotiv
 Min röst gick till denna som tog hem vinsten från publiken.
Zoe Clark från Londons The Cake Parlour

Jag borde tagit många fler bilder, men det var såååå mycket folk & såååå mycket att titta på så jag hann liksom inte med mer.  Men det var väldigt inspirerande att vara där & få se så många fina tårtor som gjorts. Vi såg på Zoe Clark & Maisie Parrish när de gjorde figurer & dekorationer.  Fick många nya idéer & köpte lite nya roliga prylar som ska testas i veckan.  Amelia & jag njöt i fulla drag & kanske vågar vi oss på att tävla med vars ett bidrag när det går av stapeln i februari 2014 igen.
Så nu ska här bakas!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda! Hittade till din blogg när jag letade lite inspiration på google. Vad roligt att Amelia gillade min wonka-tårta. Just nu står den överst i bokhyllan och samlar damm.. :P

    SvaraRadera
  2. Hej Helena, Damma av den & sätt fram den. Den var ju urläcker. Kul att du hittade hit. ;O)

    SvaraRadera