tisdag 7 februari 2012

Prinsess & Prinstårtor

 En prinsesskrona
 Quiltade kanter
 En prinskrona
 Quiltade kanter
Kajsa & Herbert 1 år

Ljusa tårtbottnar med hallonmousse & blåbärsmousse.  Spacklade med grädde.  Täckta med sp.  Dekorerade med sp, mp & dekorationskulor.

Min barndomskompis tvillingar Kajsa & Herbert fyllde 1 år i helgen.  Stina önskade stilrena tårtor med quiltade kanter i babyrosa & babyblå färger.
Jag har sett en del bloggar där det gjorts kronor, vilket jag tycker varit väldigt fint & jag ville testa det eftersom att jag tycker det passade till Stinas önskemål.  Jag fick göra om kronorna en gång, men blev supernöjd med slutresultatet.  Tycker att de blev hur fina som helst & Stina blev tom rörd när hon såg dem.  Å då blev jag ju väldigt glad.  Jag hoppas att de smakade gott & att födelsedagsbarnen fick kladda lite.  Grattis godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar