måndag 18 juli 2011

Ketty & Kim's bryllup

Ketty & Kim i sp
Ketty's tatuering på ryggen.
2 resväskor & en hattväska
Tårtan i sin helhet.
Ketty & Kim vigs ute i det gröna.
Choklad tårtbottnar som innehåller chilichokladganache & nutellakräm. Spacklad med italiensk marängsmörkräm. Täckt med sp & dekorerad med sp, gp & dekorationsringar.

Min "svärmor" Ketty gifte sig i helgen med sin "nye" kärlek Kim. Hela familjen var bjudna till vigsel & fest. Vår bröllopsgåva var bröllopstårtan. De ska snart åka på bröllopsresa & tycker om att resa så jag valde att göra en tårta med väskor. 2 resväskor & 1 hattväska. Sen hade de önskat ett par ringar som oxå fick vara med + att jag gjorde ett brudpar som skulle vara just Ketty & Kim. Likheter fanns även om det var långt ifrån verkligheten. Tårtan blev mycket uppskattad av både brudparet & gästerna. Jag hade gjort alldeles för mycket så jag hoppas att den kunde njutas igen. ;O)

Jeg vil lige takke Ketty & Kim for en fantastisk dag & fest. Vi er så glade for at vi fik lov til at være med og fejre Jeres store dag. I er et smukt par. Kæmpe KNUS & nyd hinanden!

7 kommentarer:

  1. Vilken snygg tårta =) Paret blev ju grymt snyggt :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack. Jag blev jättenöjd & brudparet oxå. ;0)

    SvaraRadera
  3. Hej go´a bakande vännen.
    Vilka härliga tårtor, brudparet på resväskorna...helt fantastiskt!
    Hoppas att din sista semestervecka blir solig, jag tyckte efter allt regn att det var skönt att komma tillbaka till jobbet...din plats ekar tomhet....saknar dig ;O)
    Vi ses snart, Petra B. i sin kreativa vrå

    SvaraRadera
  4. Tack Petra. Ja, bättre väder hade man ju hoppats på...men ska ändå försöka njuta av sista veckan med flickorna innan allvaret sätter igång igen. Jobb, lite tårtbak & annat smått & gott. Snart ekar d inte längre. ;0) Kram, vi ses snart

    SvaraRadera
  5. Jätte fräck tårta. De måste blivit jätte nöjda. Brudparet blev kanonfina.. Sött när hon satt i hans knä :)

    SvaraRadera
  6. Vad figurerna blev lika brudparet! Underbart.. :)

    SvaraRadera
  7. Så gulliga Ni e. Kul när både tårtätarna & man själv blir nöjd. Riktigt smarrig var den oxå - om än väldigt mäktig. ;O)

    SvaraRadera