söndag 10 april 2011

Star Wars tårta.

Ganska relaxed Clone trooper figur.


Ljus tårtbotten med Ahlgren's bilar fluff & vaniljkräm. Täckt med sp. Dekorerad med sp, gp & marsipan.

Jag blev kontaktad av en tjej som kommit in på min blog av en slump som ville beställa en tårta till sin sons födelsedagskalas. Hans favoriter är Star Wars, så det blev temat. En utmaning. Jag kämpade på rätt länge med dekorationerna till denna. När jag var nästan klar med den kallade jag in grannpojken på 7 år som är ett Star Wars fan av rang för att se om han kunde se vad det skulle föreställa & om den var godkänd. Han sa direkt att det var en Clone trooper Star Wars figur. Jag blev glad & kände att jag lyckats.
Lina's mamma hämtade den & var strängt tillsagd att inte tjuvkika på den. Så det ska bli spännande & höra om Isaak blev glad.

3 kommentarer:

  1. Ett STORT TACK för denna fantastiska tårta!!
    Den smakade fantastiskt gott och den var sååååå läcker!!
    Vi var jätte, jätte nöjda....Och den verkligen förgyllde lille Isaak´s 6 års dag!!!

    Än en gång, Ett STORT TACK!!!
    Jag kommer snart med en ny beställning!!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin.. Clone troopern blev jätte bra. Coolt när han sitter där lite nonchalant på kanten

    SvaraRadera
  3. @Lina - jätteroligt att den blev uppskattad & att Isaak gillade den. Du hör bara av dig när det är dax igen. ;O) Kram
    @Carola - Tack så mycket.

    SvaraRadera