söndag 10 april 2011

Marsipankurs med Calle Widell.

En lördagsförmiddag i marsipanskonstens tecken.
Den yngste deltagaren var 8 år & den äldste 76 år.
En del av Calle's påskkonst.
Korv med mos, bostongurka, ketchup & senap. Allt i marsipan.
En del av de figurerna jag lyckades få ihop.

En kollega till mig tipsade mig för ett tag sen om en marsipankonst som skulle vara i Trelleborg under ledning av "marsipankungen" Carl Bertil Widell. Jag frågade Helena på Wida's om hon hade lust att följa med & det hade hon.
Det var så himla kul. Calle var otroligt duktig & bra på att lära ut. Så nu har jag fått lära mig att göra lite påskfigurer & äntligen fått lära mig att göra en marsipanros. Jag hoppas innerligt att få chansen att få komma på fler kurser hos Calle. Tack till Josefin som hade arrangerat det oxå.
Supernöjd! ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar