torsdag 28 april 2011

Påsktårta till Cilla.

Ägget har knäckts & kycklinghuvudet har tittat ut.
Vingarna & klorna har oxå tittat fram.
Hjälp, verkar den skrika.

Choklad tårtbotten som innehöll Chilichokladganache (gjord på Lindt's chillichoklad) & nutellakräm. Spacklad med italiensk smörkräm. Täckt med sp. Dekorerad med sp, gp & smörkräm.

Min bästis Cilla hade födelsedagsbrunch för familj & vänner i söndags & ville gärna ha en tårta med massor av choklad.
Allt som kunde gå fel under baket gick fel. Jag bakade 3 tårtbottnar & 2 av dem blev platta, torra & stenhårda. Den italienska smörkrämen skar sig. Sockerpastan kladdade & jag fick kassera nästan 1 kg. Jag svor som en borstbindare & kom i säng väldigt sent, men jag e sååååååååå nöjd med resultatet. Fick idéen efter en av bilderna i galleriet på www.tartdecor.se. Men gjorde den lite annorlunda i färg & utseende. Den blev så himla cool, tycker jag. God var den oxå. Smakerna var fantastiska tillsammans, Så mer chilli & italiensk smörkräm. En riktig kaloribomb. Kul att få smaka själv. Jag smakar mest mousserna var för sig.
Grattis Cilla.

2 kommentarer:

  1. Nämen så söööööööt!!! Åh vilken rolig tårta att ställa fram på bordet :). Vad mycket fint du gör!

    Varma hälsningar/ Caroline- St Heaven street

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Caroline. Roligt att du gillar det jag gör. Nu ska jag gå in o kika på din sida lite. ;O) Linda

    SvaraRadera