måndag 17 september 2012

Bamse

 Bamse...
 på en Dunderhonungsburk
ståendes i en grästuva.

Choklad tårtbotten som innehöll hallonmousse & nutellaganache.  Spacklad med grädde.  Täckt med sp.  Dekorerad med sp, mp & smörkräm.

En gammal dagis & skolkompis hörde av sig & undrade om jag ville göra en Bamsetårta till hennes bonusbarn.  Den fick gärna vara röd.
Så efter lite googlande så valde jag att göra Bamse sittandes på en jätte Dunderhonungsburk.
Burken var ju helt ok att göra, men Bamsefiguren var lite svårare.  Så himla svårt att få til det bra, tycker jag & så är jag ju ganska kritisk mot mig själv.  Men efter att mina barn sagt att Bamse var bra så fick jag vara nöjd.  Försökte även mig på att göra Katten Jansson, men var lite trött & tappade tålamodet & skrynklade ihop honom igen....men liggandes bredvid burken kunde man ju ändå se att det var han som låg där.  ha ha...  honom skickade jag inte med till Wilma dock.

Wilma var nöjd & hade glatt smaskat i sig Bamses luva.
Grattis igen & vad kul att se dig, Eva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar