söndag 27 mars 2011

Nalletårta.





Ljus tårtbotten som innehåller hallonmousse & björnbärsmousse. Spacklad med grädde. Täckt & dekorerad med sp. Nallen gjord i gp. Dekorerad med brun sprayfärg & rosa dekorationskulor. En rosa vattenballong.

En gammal klasskompis till mig hörde av sig & ville ha en nalletårta & ballong till sin 1 åriga dotters kalas. Nallen skulle vara brun & sen fick det gärna vara rosa. Jag älskar brunt & rosa & fick nu även chans att testa ett färgpray. Sprayet var sådär när man skulle spraya en hel tårta. Allt runt omkring blev brunt även om jag täckt det. Tårtan blev jag jättenöjd med.
Nallen blev söt, färgerna var fina tillsammans. Tyckte att det var lite kul att sätta en riktig ballong till nallen istället för att göra det i sp. Namnet satte jag fram till på tårtan vilket jag tycker blir väldigt effektfullt. Sen valde jag att göra blommor som sattes på den nedre kanten.
Det var kul att få göra denna tårtan till Er, Jonas. ;O)

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt nöjda blev vi den var liksom både go o fin.......... :)
    Jonas med familj

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blir. Tack till Er alla 3. Kram

    SvaraRadera