lördag 2 oktober 2010

Ridtårta till Elin





Undre tårtan innehåller ljus tårtbotten och övre choklad tårtbotten. Båda tårtorna är spacklade med grädde & innehåller jordgubbsmousse & den undre även tobleroneganache. Undre tårtan är dekorerad med sp, gp & marsipan & har buttercream frosting som gräskant runt om tårtan. Den övre tårtan är dekorerad med marsipan.

En superkul tårta att göra. Min systerdotter, Elin, har fyllt 8 och skulle ha familjekalas idag. Min syster beställde en tårta som skulle gå i ridtema eftersom att Elin rider. Hon hade önskemål som ridhjälm & ridspö. Så det blev en stor tårta med en ridhjälm ovanpå som var en liten minitårta. Jag är himla nöjd med denna tårtan och tycker att den blev riktigt bra. Jag är så glad för min tyll 233 som gör så fint gräs. Elin var lite måttligt intresserad av den, men hann ta 2 ggr av den innan alla hade hunnit ta första gången, så det var ju ett bra betyg smakmässigt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar